Anny Who is a conceptual lifestyle brand with fresh and unconventional design for all ages. Each collection has a theme that is inspired by our zeitgeist which reflects in colors, details and unique prints. Carefully selected eco-friendly materials and a sustainable production are two of the most important aspects. The designs always reflect seasonal themes, without being tied to much to short-life fashion trends: the conceptual character and the complementarity of the range make Anny Who an independent label, that interprets trends in its own way and thus creates its own concept-world that has the ability to inspire everyone - young and old.

Anny Who was founded in late 2013 by Anna Wetzel and Anne Wendlandt. The label, which started out as a project between two good friends has gained popularity in just a few months and keeps growing steadily. Anny Who products can be purchased online as well as through selected retailers throughout Europe and Australia.

Anne Wendlandt loves her bike and her band named Sopha. She has a degree in Communication Design and started her own label enna eight years ago, formerly with her own brick & mortar shop. Previously, she spent some time in the U.S. and has gained some experience in Hamburg‘s advertising world.

Anna Wetzel has a degree in fashion design and has spent a couple of years working for a major fashion company. Before that, she explored different areas of the fashion industry, in a variety of cities. Due to her Danish roots, she is still most attached to Scandinavian design and the city of Copenhagen.

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Anny Who schafft als konzeptionelles Lifestyle-Label frisches und unkonventionelles Design für alle Altersgruppen. Jede Kollektion zeigt ein Thema, das sich, inspiriert von unserem Zeitgeist, in Farben, Details und einzigartigen Prints widerspiegelt. Die Fertigung und Auswahl der Materialien erfolgt äußerst sorgfältig und nach nachhaltigen Aspekten. Die Designs reflektieren stets saisonale Themen, jedoch ohne zu sehr an diese gebunden zu sein: der konzeptionalle Charakter und die wechselseitige Ergänzung des Sortiments machen Anny Who zu einem unabhängigen Label, das Trends auf seine Weise interpretiert und somit eine eigene Konzept-Welt schafft, die Jeden, egal ob jung oder alt, begeistern kann.

Anny Who wurde Ende 2013 von Anna Wetzel und Anne Wendlandt gegründet. Das Label, das zunächst als ein Projekt unter Freundinnen begann, hat sich in wenigen Monaten schon immer wachsender Beliebtheit erfreut und bedient mittlerweile neben den eigenen Onlineshops bereits viele Händler in Europa, Asien, Amerika und Australien.

Anne Wendlandt liebt ihr Fahrrad und ihre Band Sopha. Sie ist Diplom-Kommunikationsdesignerin und führt seit acht Jahren ihr eigenes Label enna, mit dem sie auch einen eigenen Laden hatte. Davor hat sie Zeit in den USA verbracht und in Hamburg Erfahrungen in der Werbebranche gesammelt.

Anna Wetzel ist Diplom-Modedesignerin und hat einige Jahre lang für einen großen Modekonzern gearbeitet. Davor hat es sie durch verschiedene Bereiche der Modebranche geführt, in verschiedene Stadte, wobei ihre große Leidenschaft als Halb-Dänin noch immer am meisten an Skandinavischem Design und Kopenhagen hängt.